Langnekken - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu Langnekken - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu

Langnekken

Blijf op de hoogte en volg Miep en Rob

02 December 2012 | Thailand, Jomtien

vrijdag 30 november 2012, 23e dag
Vandaag hebben we het dorp van de Karen bezocht. De Karen is het volk van de langnekken. Deze groep mensen is het noorden van Thailand weggehaald en hebben in de buurt van Pattaya een stukje land gekregen waar ze kunnen wonen. Ze leven hier van het toerisme. Er moet entreegeld betaaald worden om het dorp te bekijken en je mag er dan ook foto's maken. Iets kopen is voor hen erg belangrijk. Natuurlijk hebben we ook iets gekocht. Een pop om aan de muur te hangen. Vandaar zijn we naar Pattaya gereden. We hebben daar bij "ons moeder" (een nederlands eethuis) gegeten en hadden verder een vrije middag. 's Avonds hebben we aan het strand een internationale vuurwerkshow bijgewoond. Het vuurwek was wel mooi, maar de tussenliggende peroiode, die gevuld werd met zang en geklets was voor ons minder. Hierna op naar het hotel om goed te slapen en morgen de rugzak te pakken voor vertrek naar huis.