Tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu Tempels en paleizen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu

Tempels en paleizen

Blijf op de hoogte en volg Miep en Rob

11 November 2012 | Thailand, Bangkok

10 nov 2012 3e Dag
Om half zes was er nog volop leven op straat. Dus slapen was er maar af en toe bij. Om half tien werden we met gebons op de deur gewekt. We hadden om negen voor het ontbijt afgesproken. Dus gauw in de kleren en naar beneden. Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar de rivier om in te stappen in een longboat. Daar hebben we een rondvaart gemaakt over de rivier en hebben onderweg nog een stop gemaakt voor een bezoek aan een markt. Wat een leven. Zowel op als aan het water. Op kleine bootjes werd eten gemaakt en dat werd op de kade weer opgegeten. Veel vis in het water. Daar werd dan ook gevoerd maar geen hengels. Verboden om te vissen. Na deze boottocht een bezoek aan Wat Pho,een tempelcomplex. Opgebouwd met allemaal stukjes gekleurd aardewerk. Met de pont naar de overkant gevaren om de liggende Boeda te bekijken. Een enorm beeld. Daarna hebben we ook de inwendige mens niet vergeten en hebben we een “bordje rijst” gegeten. Het laatste bezoek van deze dag was het bezoek aan het koninklijke paleis. Wat een pracht en praal. Daarna naar ons hotel om ons even te verfrissen. Om 8 uur een eetgelegenheid (in overvloed) gezocht en hebben daar heerlijk gegeten. Nog een ommetje gemaakt en onze voeten laten masseren. Heerlijk een half uur aan je tenen friemelen. In het hotel nog even achter de computer gezeten en gauw gaan slapen.