Loi Krathong - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu Loi Krathong - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Miep en Rob - WaarBenJij.nu

Loi Krathong

Blijf op de hoogte en volg Miep en Rob

28 November 2012 | Thailand, Jomtien

woensdag 28 november 2012, 21e dag
Na het ontbijt wat we met z'n allen, op het balkon van de kamer van Miep en Rob zijn we vertrokken naar Nongnooch Garden Park. Eerst hebben we nog bij een park gelopen, want daar stond ook nog een tempel. Wel heel erg kaal van binnen. Foto's mochten er niet gemaakt worden. En de knieen moesten bedekt worden. Dus een doek om. Daarna na een plaats waar een Boedha-afbeelding op de rots was geschilderd. Aan de overkant daarvan hebben we koffie gedronken. En een rit op een olifant gemaakt. Door het dorp van die mensen. Theo is te voet meegelopen en heeft foto's en een video gemaakt. De olifantenbegeleider ging van de olifant af en gebaarde dat ik uit het zitje naar voren moest komen. Dus net achter de kop van de olfant met de benen achter de oren. Leuke ervaring. Daarna naar het Garden Park. Gelijk na de ingang hadden we al zo iets oooh wat mooi. Na wat rondgelopen te hebben begon het te regenen. Over het algemeen konden we droog lopen. Ze hadden over het pad een afdak gebouwd. Om twee uur zijn we naar een show gegaan en daarna naar een show, die gegeven werd met olifanten. We hebben in het park nog wat gegeten en zijn toen weer richting Pattaya gereden. We kwamen langs de Floating Market en daar hebben met een longboat een tochtje gemaakt. Heel bijzonder, we moesten af en toe bukken want de bruggetjes waar we onder door moesten waren erg laag. Leuk om vanaf de boot de market te bekijken, vooral de vele lichtjes waren bijzonder. Toen we uitgestapt waren hebben we gegeten, gewoon op de grond gezeten, gelukkig was er voor Miep een laag krukje. Daarna zijn we weer met de auto verder gereden. Aan het strand van Jomtien hebben we het bloermstukje, dat we op de markt gekocht hadden in de zee laten varen. Het is de dag van het lichtjesfeest, Loi Krathong. Iedereen koopt een bloemstukje en laat het ergens te water en doet dan een wens. Ook worden er grote wenszakken de lucht in gestuurd. Op een splitsing van ijzerdraad is iets brandbaars. Dit wordt aangestoken en de zak vult zich met warme lucht en gaat omhoog. Honderden zag je tegelijk in de lucht hangen. Wij hebben er ook twee omhoog gstuurd. Miep en ik zijn toen vanaf het strand naar het hotel gewandeld. Theo, Lucky en Arie zijn met de bus naar Pattaya gegaan om daar nog hun stukje te water te laten. Voor ons werd het laat, want het kan goed zijn dat ze pas om twee uur terugkomen. Wij zitten nu op het balkon, genieten van het uitzicht en een drankje. En ook nog van het vuurwerk dat door de hele plaats word afgestoken. Zo nu zijn jullie weer op de hoogte van onze belevenissen.